PRACA Z UCZNIAMI METODĄ PORTFOLIO
„Powiedz mi, a zapomnę,
pokaż mi, a zapamiętam,
zaangażuj mnie, a zrozumiem.”
Konfucjusz
Podczas nauki zdalnej uczniowie, mimo że dużo czasu spędzają przed komputerami, tabletami, telefonami komórkowymi, nie potrafili wykorzystać sprzętu elektronicznego jako narzędzia do rozwijania zainteresowań i podnoszenia poziomu swojej wiedzy. Metoda pracy, którą wdrożyłam podczas zajęć polegała na poszukiwaniu inspiracji twórczej w internecie. Pragnęłam poszerzyć ich wiedzę oraz uświadomić na czym polega komunikacja wizualna, umiejętność posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, umiejętność wyszukiwania informacji i korzystania z nich oraz umiejętność pracy zespołowej. Starałam się, aby podopieczni nabyli umiejętność weryfikowania informacji oraz działania według instrukcji zamieszczonej na stronie www lub filmu na platformie YouTube.
Praca metodą portfolio stała się pomocna w prezentowaniu działań twórczych podczas zajęć techniki i plastyki. Niezwykle ważny był aspekt wizualny. Uczniowie mogli zaobserwować ile wartościowych działań twórczych są w stanie zrobić podczas jednego semestru jako społeczność drugiego etapu edukacyjnego.
Praca metodą portfolio umożliwiła przedstawicielom klas starszych przypomnieć sobie działania z poprzednich lat natomiast młodsi uczniowie dowiedzieli się, jakie umiejętności będą rozwijane w kolejnych latach nauki w szkole.
Zachęcam do lektury „Portfolio”.
Anna Suchecka